I dag skulle kapteinen forsøke å drenere dieseltanken for
vann og smuss, da det plutselig poppet opp en advarsel på Volvo Penta displayet
om at" det er vatten i bränselet". Og som den uerfarne
marinemekanikeren kapteinen er, så tenkte ha at det var "no big deal",
men det var det........ Etter flere forsøk på å tømme diverse dieselfiltere for
vann og ulumskheter og enda flere startforsøk uten at den grønne svensken
ville våkne til liv bortsett fra et par "puff puff", så ble et Volvo
Penta verksted i Travemünde kontaktet og de beklaget på det sterkeste at
de ikke kunne sende en mekaniker til Lübeck før om 2 timer for å hjelpe
Fru Linssen og hennes mannskap. Altså måtte vi vente i hele
2 timer før mekanikeren kom !!! (Såååå fantastisk service,,,,)
Det var en tysk mekaniker med en svensk mor som kom. Han
snakket svensk både til besetningen ombord i Fru Linssen og til den grønne
svensken i kjelleren og etter flere tømminger av diverse dieselfiltere og litt
godsnakking på svensk ble den grønne svenske i bedre humør og startet opp
etterhvert, så nå er vi endlig klare for våre første tyske sluser i morgen.
Målet er en liten by som heter Mölln og kan nåes etter passering av 4 - 5
sluser. Det blir spennende !! Følg med, kanskje når vi Mölln i morgen
?!? Nå ble det en ekstra øl (Krombacker) på nærmeste pub etter nok en tøff dag....
Andreas fra Volvo Penta i Travemünde og Tore i motorrommet........
Tore gjør et iherdig forsøk før Andreas ankommer fra Volvo Penta...
Lübeck med sine flotte fasader.... Det ble en fin lang tur på ettermiddagen
Absolutt alle bygg er bare såååå flotte
Roklubben er stadig ute på treningstokt med stortomma i baugen
En krombacker var vel fortjent etter en nok en tøff dag med Fru Linssen
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar